Adviesgesprek aanvragen? 0416 - 344 944
Kunnen wij je helpen?
Verkoop

Volledig digitaal je huis verkopen, of ga je voor papier?

Volledig digitaal je huis verkopen, of ga je voor papier?
Gepubliceerd op 30 oktober 2020

Het kan absoluut: van A tot Z alles digitaal en op afstand regelen. Een ontwikkeling die al wat langer gaande was binnen de huizenmarkt, maar in de afgelopen periode noodgedwongen in een versnelling is geraakt. Zo weet ook Melanie, Persoonlijk Adviseur Wonen en al sinds jaar en dag een bekend gezicht binnen Staete: “Toen ik bij Staete begon werd ik zo ongeveer omringd door al het nodige papierwerk en nu kunnen we perfect vooruit met alleen een computer en een telefoon.”

 Dat er in grote lijnen qua verkoopdocumentatie een en ander veranderd is, moge duidelijk zijn, “maar onze verkopers blijven altijd de keus houden, want ik kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het liever op papier allemaal invullen en bekijken”, zo vertelt Melanie. “Ik merk dat sommige mensen het idee hebben dat digitaal onpersoonlijk wordt, maar juist dan is mijn rol als Persoonlijk Adviseur nog veel belangrijker. Door het directe contact wat ik met verkopers onderhoud, weet ik zeker dat het nooit de kans krijgt om onpersoonlijk te worden”.

 Broodnodige documentatie 


Er zijn natuurlijk bij aanvang van een verkoop al best wel wat documenten die moeten worden aangeleverd, “in de beginjaren dat ik hier werkte gingen die documenten allemaal in een map mee naar bijvoorbeeld een bezichtiging. In de loop der jaren werd dit al steeds meer digitaal, dus de die mappen verdwenen”, zo gaat Melanie verder. De digitalisering is dus niet alleen goed voor het milieu, de veiligheid van privacygevoelige gegevens, maar maakt ook heel veel dingen makkelijker. Bij Staete werken wij met een groot team van specialisten en omdat alles digitaal te raadplegen is, kan ieder zijn werk op de allerbeste manier uitvoeren. Of dat nou op kantoor, op locatie of vanuit huis is. “Daarbij is het digitaal invullen en ondertekenen van documenten ook super makkelijk: je geeft de verkoopopdracht vanuit je luie stoel en tekent een koopakte bij wijze van spreken vanaf je vakantieadres.”

Vinger aan de pols

Kortom, de verandering lijkt groter dan deze in de praktijk is. Als Persoonlijk Adviseur Wonen houden Melanie en haar collega’s altijd vinger aan de pols gedurende het gehele proces, “Juist die  persoonlijke noot is waar ik super veel energie uithaal en wat mijn werk extra inhoud geeft. Puur de verkoop van een woning verloopt altijd nagenoeg hetzelfde, maar elke verkoper staat er met een ander doel en gevoel in en juist daar wil ik die toegevoegde waarde zijn”. Tot slot voegt Melanie met een lach toe: “En al maken ze alles digitaal: van mijn Post-Its zal ik geen afstand doen, maar verder zal je weinig papier meer om mij heen aantreffen.”

 

Wil jij meer weten over wat onze Persoonlijk Adviseurs Wonen voor jou kunnen betekenen? Melanie beantwoord al je aanvullende vragen natuurlijk graag. Je kunt haar bereiken op melanie@staete.nl of 06-51 45 88 17.

Tags
  • Persoonlijk Adviseur Wonen
  • Specialist
  • verkoop woning
  • digitalisering